HTML

Szeget szeggel

Tegye fel a kezét, akinek a szekrényében kallódik egy-két-száz olyan tárgy, amelyet soha nem használ, de mégis sajnál kidobni. Na, ugye? Szeretem, ha egy régi tárgy új ruhát, új funkciót és ezzel új esélyt is kaphat. Itt láthatod, hogy nekem ez hogyan sikerül. Emellett design, inspiráció, tárgy és kultúra. Napi szinten.

Felhívás!

Új sorozatot tervezek indítani, fókuszban a negyvenes és a nyolcvanas évek közötti időszak egy-egy magyar tervezőjének életművével, vagy ennek az időszaknak egy-egy jellegzetes lakberendezési darabjával. Szólj bele te is: ha akad olyan tárgy, amelynek történetéről, alkotójáról szeretnél bővebben olvasni, küldj emailt a szeget.szeggel@yahoo.com címre. Ha csak egy fotó van az adott tárgyról, az se baj, a magam részéről igyekszem majd a lehető legtöbbet kideríteni róla.

Címkék

állat (1) arany (1) asztal (2) budapest (1) bútor (1) century (1) csésze (1) csipke (2) design (42) divat (1) diy (15) dugó (1) ékszer (4) épület (1) észak (1) fa (1) felhívás (1) fény (5) festés (6) film (3) finnország (1) függöny (1) gördeszka (1) gyerek (3) gyertya (1) gyűrű (2) ikea (3) inspiráció (39) iroda (1) irodalom (1) japán (1) játék (2) kályha (1) kandalló (1) karácsony (2) kávé (2) kék (1) képkeret (3) király józsef (1) konyha (3) könyv (1) koszorú (1) lámpa (2) magyar (1) mexikó (1) mid (1) mid century (1) művészet (2) növény (1) nyaklánc (2) óra (1) orosz (1) piros (1) pohár (1) póló (2) poszter (2) sárga (1) skandináv (1) steampunk (1) századközepi magyar (1) szék (4) színek (3) színház (1) táblafesték (3) takaró (1) tálca (1) tél (1) textil (6) újrafelhasználás (2) üveg (1) város (1) zöld (1) Címkefelhő

A kalocsai újra támad

Miss D 2012.01.12. 09:45

Tetszhalott állapotból támadtak fel az elmúlt pár évben a matyó, a kalocsai és egyéb régi magyar motívumok. A legnagyobb feltűnést talán a McLaren versenyzőin kivirágzó minták okozták,

 

 

 

 

 

 

 



de a divat iránt érzékenyek már hamarabb felfigyelhettek arra, hogy a színpompás virágok, paprikák, indák, nefelejcsek és búzavirágok, amelyek egészen a közelmúltig csak a nagymamák hímzett terítőin díszelegtek, szépen lassan utat törtek maguknak.

 

 

 

 

 

 



 

Elég kimenni a WAMP-ra vagy csak kicsit körülnézni az interneten, és kedvünkre válogathatunk a néprajzi motívumokat felhasználó, esetleg újragondoló felsők, nadrágok vagy akár fülbevalók között.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Nekem is van olyan terítőm, amelyet még a nagymamám hímezett, és bár a minták nagyon tetszenek, de nem valószínű, hogy ezzel díszíteném a lakást. Viszont nagyon jó szolgálatot tett, amikor úgy döntöttem, hogy házilag elkészítem a saját „kalocsais” pólómat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Miután a mintát lemásoltam (ehhez egy sima sütőpapírt használtam) és kivágtam, feltúrtam a szekrényt egy pólóért. Elég nyúl voltam, nem mertem kockáztatni, így egy játszósra esett a választásom (lesz, ami lesz, gondoltam, ha nagyon elbaltázom, legalább ne fájjon a szívem annyira érte).

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Innentől kezdve gyerekjáték volt az egész: zöld és kevés sárga textilfestéket vegyítettem, majd szépen a sablonom alapján felfestettem a mintákat. A pólóba egy folpackba tekert vágódeszkát tettem, és benne is hagytam egészen addig, amíg a festék teljesen meg nem száradt. Így elkerülhető, hogy a festék átáztassa a póló hátulját is.

 

 

 

 

 

 

 

Miután megszáradt, kevés festékkel még korrigáltam ott, ahol esetleg halványabb vagy kissé foltos maradt. A textilfesték elég hamar szárad, de egy napot hagytam „pihenni”, hogy még csak véletlenül se kenődjön el.

Ilyen lett:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A fotók innen és innen vannak.

Címkék: design inspiráció diy festés textil

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szegetszeggel.blog.hu/api/trackback/id/tr953539126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása